Image default
INNE NEWSY WYWIADY

Trivium: “Kiedy nagrywamy album, chcemy, by było to ważne wydarzenie” (wywiad)

Przed koncertem Trivium, jaki miał miejsce 7 listopada w Toronto Danforth Hall, Alex Stojanović z Metal Master Kingom przeprowadził wywiad z gitarzystą zespołu, Corey’em Beaulieu.

Poniżej przetłumaczone fragmenty wywiadu.

Dlaczego zespół unika rozgłosu podczas nagrywania nowego wydawnictwa?

Corey: Widzimy, jak zachowują się w takim czasie inne zespoły i osobiście nie podoba nam się kilka sposobów, w jaki rozpowszechniają informacje. Kiedy nagrywamy album, chcemy, by było to ważne wydarzenie. Nie chcemy ciągle publikować zdjęć na Instagramie i nadymać się jak pawie, nie ma z tego żadnych korzyści. Myślę, że jest w tym coś korzystnego, kiedy zespół wycofuje się na chwilę i nie bombarduje co chwilę ludzi, więc kiedy ucichnie i po prostu zajmuje się swoimi sprawami, by po jakimś czasie wrócić z nowym albumem, nie zastaje swoich fanów zmęczonych naszymi postami lub słuchaniem czy czytaniem o nas. Kiedy publikujesz coś ze studia, reakcją ludzi zawsze będzie ‘Chcę coś usłyszeć. Opublikujcie coś. Chcę usłyszeć kawałek’. Omijamy takie komentarze. Wkładamy mnóstwo pracy i czasu w tworzenie materiału making of i pokazywanie, jak wyglądało to wszystko od kuchni jest naprawdę fajnym doświadczeniem. A potem, kiedy publikujemy piosenkę, ludzie zaczynają rozmawiać. Nie spodziewają się, nie wiedzą, co nadchodzi. To tworzy niespodziankę. Myślę, że jest to bardziej korzystne niż gadanie o czymś ludziom przez pięć miesięcy – w pewnym momencie tracą tym zainteresowanie.

Dlaczego Trivium zdecydowało się nagrać nową wersję „Pillars Of Serpents”, ścieżki z wydanego w 2003 debiutu zespołu „Ember To Inferno” jako bonus track dla japońskiej edycji ich nowego albumu „The Sin And The Sentence”?

Corey: Byliśmy dobrze przygotowani, weszliśmy do studia i nagraliśmy cały materiał w ciągu jakichś dwóch tygodni. Mieliśmy zarezerwowane jeszcze chyba dwa albo trzy tygodnie w studio, więc sporo czasu poświęciliśmy na weryfikowanie efektów sesji nagraniowej. Matt [Heafy] poświęcił mnóstwo czasu na wokale, ponowne nagrywanie swoich partii, bo po prostu brzmiały coraz lepiej. Kiedy już nagraliśmy lwią część materiału, długo upewnialiśmy się, że efekt jest dokładnie taki, jaki chcieliśmy. Któregoś dnia byliśmy w studiu i w zasadzie nie pamiętam, co się działo, ale wszyscy po prostu siedzieliśmy w pokoju-centrum dowodzenia. Myślę, że to Paolo [Gregoletto, basista] wpadł na ten pomysł – coś w rodzaju ‘Hej, mamy tyle dodatkowego czasu, a zwykle wytwórnia prosi nas o dodatkowe kawałki na różne formaty wydania”. Mieliśmy dwa kawałki wybrane na dodatki i jeden nowy kawałek, który – jak wtedy myśleliśmy – miał się znaleźć na albumie. Ponieważ graliśmy ‘Pillars’ w trakcie naszej ostatniej trasy z Alexem [Bent, perkusista], doszliśmy do wniosku, że jeśli mamy cokolwie nagrywać, będzie to coś z pierwszego albumu, ponieważ Paolo i ja nie zagraliśmy na nim, więc fajnie byłoby mieć jego nową wersję – no i starsza wersja nie jest może tak dobre jak następne. Nie był on nagrywany z click trackami, więc miejscami może trochę pływać jeśli chodzi o timing. Tak więc jeśli mieliśmy nagrywać coś z starych kawałków, musiało być to coś, co wzmocniłoby nowy materiał, coś, co moglibyśmy podrasować, pracując nad tym w obecnym składzie. Kiedy słucha się tego utworu, słychać, że wokale należą do kogoś bardzo młodego – Matt miał może 16 lat kiedy je nagrywał. Nowa wersja tego utworu jest wersją wysokooktanową. Dobrze się bawiliśmy, grając ją na trasie z Alexem i czuliśmy, że to będzie fajna piosenka do ponownego nagrania – na pewno spodobałaby się naszym oldskulowym fanom. Myślę, że oddaje ona cześć oryginalnym, będąc jednocześnie świeżym podejściem do niego.

Ósme wydawnictwo Trivium, „The Sin And The Sentence” – pierwsze z udziałem nowego perkusisty, Alexa Benta – zostało wydane w październiku nakładem Roadrunner Records. Zostało ono nagrane przy współpracy z producentem Joshem Wilburem (Lamb Of God, Gojira) w Hybrid Studios, znajdującym się w kalifornijskim Santa Ana.

Źródło: Blabbermouth.net / Fot. Materiały promocyjne

Podobne artykuły

Cradle Of Filth zapowiada nowy album

Lena Knapik

W jaki sposób roboty słyszą metal?

Agata Laszuk

Ekskluzywny, przedpremierowy odsłuch debiutanckiego albumu Misanthropic Rage!

Tomasz Koza

Zostaw komentarz