Obecnie najwięcej koncertów odbywa się w klubach. To obiekty doskonale do tego przystosowane. W klubach odbywają się dzisiaj zarówno koncerty kameralne, jak i większe imprezy, z udziałem największych gwiazd estrady. Jednak jak zorganizować koncert w klubie? O czym trzeba pamiętać?
Znajdź klub
Pierwszym krokiem, który należy wykonać, jest rzecz jasna znalezienie klubu. Oferty klubów znacząco się między sobą różnią. Jak znaleźć ten odpowiedni? Zwróć uwagę na kilka kwestii. Przede wszystkim zastanów się, ile osób może się pojawić na imprezie. Pozwoli Ci to określić, jak duży musi być klub. Kolejna kwestia to organizacja gastronomii. Niektóre kluby biorą to na siebie i generalnie jest to rozwiązanie bardzo wygodne, które zdecydowanie polecamy. Oczywiście nie bez znaczenia jest też koszt wynajmu klubu na dany wieczór. Jeśli zastanowisz się nad powyższymi kwestiami, możesz wybrać klub i przejść do negocjacji.
Ustal termin i koszty
Zanim uruchomisz system sprzedaży biletów musisz mieć pewność w kwestii terminu organizacji koncertu oraz ostatecznych kosztów. W celu ustalenia terminu poproś klub o spis dat, w których może się odbyć impreza. Trzeba porozumieć się również z wykonawcami i wszelkimi innymi osobami, które biorą udział w organizacji wydarzenia oraz muszą być na miejscu, kiedy będzie miało miejsce.
Ważnym etapem jest zliczenie wszystkich kosztów. Kiedy wiesz już, ile będzie kosztowała organizacja koncertu, uwzględniająca wszystkie koszty, nie tylko wynajem klubu, zastanów się dobrze, ilu gości się spodziewasz. Odpowiedz sobie również na pytanie, ile chcesz zarobić na danym wydarzeniu. Pozwoli Ci to trafnie określić ceny biletów. Zbyt niskie ceny mogą sprawić, że nie tylko nie zarobisz, ale nawet stracisz na inwestycji w koncert. Natomiast zbyt wysokie stawki to ryzyko, że nie sprzedaż odpowiedniej liczby biletów – również w tym wypadku opłacalność organizacji wydarzenia może się okazać wątpliwa.
SPRAWDŹ: NADCHODZĄCE KONCERTY KLUBOWE
Uruchom system sprzedaży biletów
Kiedy wszystko jest już jasne, możesz przejść do wypuszczenia biletów na rynek. Pomoże Ci w tym system sprzedaży biletów. Mowa o systemie obsługiwanym przez specjalistów zajmujących się tego typu transakcjami. Najlepsze systemy sprzedaży biletów to nie tylko pośrednicy pomiędzy organizatorem a uczestnikami wydarzeń. Firmy tego typu działają wszechstronnie, wspierając również w zakresie drukowania i sprawdzania biletów przy wejściu. Dobre systemy gwarantują synchronizację sprzedaży stacjonarnej i online, a także kontrolę biletów przy użyciu smartfona. Co więcej, czasami można liczyć nawet na wsparcie w działaniach marketingowych. Niewątpliwie odpowiedni system do dystrybucji biletów i ich sprawdzania to ważna sprawa. Klienci doceniają wygodę i lubią, gdy tego typu kwestie są dobrze zorganizowane.
Nie ma wątpliwości, że organizacja koncertu w klubie to wyzwanie. Niemniej pamiętając o najważniejszych kwestiach i korzystając z nowoczesnych rozwiązań, można to zrobić, nie napotykając po drodze na żadne większe problemy.
Artykuł sponsorowany
Fot. Materiały partnera