10. lutego, niespełna tydzień temu, Linkin Park wydał nigdy niepublikowany utwór „Lost”, który pierwotnie miał pojawić się na płycie „Meteora” w 2003 roku. Możliwość usłyszenia Chestera w piosence, z którą nikt dotychczas nie miał sposobności się poznać, była dla fanów Linkin Park jak powrót do przeszłości. Nic więc dziwnego, że piosenka osiąga rekordowe ilości odtworzeń.
„Lost” osiągnęło pierwsze miejsce na liście „Rock & Alternative Airplay” tygodnika Billboard.
Sukces nieznanej piosenki Linkin Park
Listy Billboard są kompilowane w oparciu o 3 składniki: słuchalność radiową, wyniki cyfrowej sprzedaży utworów (nawet jeżeli nie mają one statusu singla) oraz liczbę odtworzeń w mediach strumieniowych (np. Spotify, YouTube, Tidal).
W tygodniu rankingowym od 10. do 16. lutego, wg Luminate (systemu monitorowania sprzedaży nośników muzycznych w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie), „Lost” osiągnął wynik 10,1 mln. To najlepszy wynik od czasów, kiedy utwór „Doin’ Time” Lany Del Rey w 2019 roku osiągnął 10,5 mln. I chociaż „Jumpsuit” zespołu Twenty One Pilots w 2018 roku uderzyło w 10,2 mln, przebijając „Lost”, to pozwoliło im to osiągnąć dopiero 4. miejsce na liście.
Tylko czterem piosenkom udało się osiągnąć taki wynik w przeciągu tygodnia. Poza „Lost” takim sukcesem może się poszczycić jeszcze jeden utwór Linkin Park “The Catalyst”. A ponad to Foo Fighters “Rope” i Green Day „Oh Love”.
Jeśli zaś chodzi o statystyki w mediach streamingowych, to „Lost” na YouTube osiągnął na ten moment 17 milionów odtworzeń, zaś na Spotify – prawie 20 milionów.
Billboard dodaje, iż jest to pierwsza taka sytuacja, kiedy piosenka zajmuje tak wysokie miejsce po śmierci wokalisty.
Warto nadmienić, że za poniższą animację na potrzeby teledysku odpowiada nasz rodak – Maciej Kuciara.
Źródło: Loudwire
Fot. Kadr z teledysku