Spotify zawiesiło konta premium w Rosji w związku z wojną na Ukrainie. Decyzja została podjęta przez firmę tydzień po tym, jak zamknęła swoje biuro w Moskwie.
Dyrektor finansowy platformy streamingowej Paul Vogel przemawiał 10 marca na konferencji „Morgan Stanley’s 2022 Technology, Media and Telecom Conference” i zauważył, że ten ruch spowoduje utratę około 1,5 miliona subskrybentów kont premium w pierwszym kwartale tego roku. Rzecznik prasowy firmy dodał, że rosyjski biznes nie stanowi znaczącej części jej całkowitego przychodu i wynosi mniej niż 1%.
CZYTAJ: WARGAMING WSPIERA UKRAINĘ I PRZEKAZUJE 1 MLN DOLARÓW
Spotify będzie informowało Rosjan o sytuacji na świecie
Zanim Spotify zdecydowało się na zawieszenie członkostwa premium w Rosji, Vogel potwierdził, że firma wyprzedziła oczekiwania na pierwszy kwartał i zgromadziła 3 miliony nowych płacących abonentów na swojej platformie.
Ostatecznie serwis nie będzie już akceptował płatnych subskrypcji ani reklam w Rosji, jednak nie wstrzymuje całkowicie swoich usług w tym kraju, aby „umożliwić globalny przepływ informacji”. Spotify ma swój własny kanał informacyjny o nazwie „For the Record”, który kieruje słuchaczy do wielu różnych źródeł dotyczących wydarzeń na świecie, w tym COVID-19 i innych.
[newsletter]
Światowe firmy przeciwko wojnie w Ukrainie
Wiele dużych amerykańskich i europejskich korporacji zawiesza interesy z Rosją po inwazji na Ukrainę, Business Insider donosi, że oprócz Spotify, Ikea, Disney, Warner Bros, ExxonMobil, General Motors, Apple, BP, Visa, PayPal, Netflix, TikTok, Airbnb i wiele innych firm z branży spożywczej i modowej również wstrzymało negocjacje z tym krajem.
Wiele zespołów i muzyków odwołało lub przełożyło swoje występy w Rosji w proteście przeciwko wojnie.
Atak Rosji na Ukrainę rozpoczął się w czwartek, 24 lutego. New York Times podał wczoraj, że obecnie najbardziej dotknięte konfliktem są ukraińskie miasta: Charków, Chersoń, Mariupol, Mykołajew i stolica kraju, Kijów.
Źródło: Loudwire
Zdjęcie autorstwa Heidi Fin z Unsplash