Wideoklip AC/DC do utworu „Thunderstruck” przekroczył miliard wyświetleń na platformie YouTube. Wyreżyserowany przez Davida Malleta klip, który został umieszczony na YouTube w listopadzie 2012 roku, został nakręcony w londyńskiej Brixton Academy 17 sierpnia 1990 roku.
Publiczność na potrzeby zdjęć otrzymała darmowe koszulki z napisem „AC/DC – I was Thunderstruck” z przodu i datą na plecach, a koszulki te były noszone przez całą publiczność podczas kręcenia teledysku.
„Thunderstruck” był głównym singlem promującym album AC/DC „The Razors Edge” z 1990 roku. Piosenka osiągnęła numer 5 na liście przebojów Billboard Mainstream Rock w USA.
CZYTAJ: MILIARD WYŚWIETLEŃ “NOTHING ELSE MATTERS” METALLIKI NA YOUTUBE
Nowa płyta AC/DC ukazała się rok temu
Ostatni album AC/DC zatytułowany „Power Up”, ukazał się w listopadzie 2020 roku. Na wydawnictwie znalazł się obecny skład AC/DC: Brian Johnson (wokal), Phil Rudd (perkusja), Cliff Williams (bas), Angus Young (gitara) i Stevie Young (gitara).
„Power Up” został nagrany w ciągu sześciu tygodni – w sierpniu i wrześniu 2018 roku w Warehouse Studios w Vancouver z producentem Brendanem O’Brienem, który pracował również nad „Black Ice” z 2008 roku i „Rock Or Bust” z 2014 roku.
SPRAWDŹ: “CHOP SUEY!” SYSTEM OF A DOWN PRZEKROCZYŁ MILIARD WYŚWIETLEŃ NA YOUTUBE
Album „Power Up” grupy AC/DC odniósł spory sukces
Wydawnictwo wylądowało na miejscu nr 1 w 18 krajach, w tym w Stanach Zjednoczonych, gdzie w pierwszym tygodniu sprzedał się w ponad 117 000 egzemplarzy.
Było ono również szóstym albumem AC/DC na liście nr 1 w Australii, gdzie zespół jest jedyną australijską grupą w historii, która zajęła 1. miejsce w ciągu pięciu dekad: „Back In Black” (lata 80.), „Ballbreaker Live” (lata 90.), „Black Ice” (lata 2000), „Rock Or Bust” (2010) i „Power Up” (2020).
„Power Up” był najszybciej sprzedającym się albumem 2020 roku na co najmniej trzech największych rynkach – w USA, Australii i Wielkiej Brytanii – gdzie zadebiutował na pozycji nr 1.
Fot. YouTube: AC/DC
Źródło Blabbermouth